مشکلات پوست دور چشم، علل و درمان

Screenshot-2023-10-24-143345.jpg

چین و چروک اطراف چشم:
با گذشت سن و انقباض مکرر عضلات صورت (بر اثر خنده، تمرکز، اخم و حرکت چهره)، همراه با عوامل محیطی و سبک زندگی (مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن و آلودگیهای محیطی)، خطوط و چین و چروک در اطراف گوشه چشمان شروع می شوند و چشمانی خسته و افتاده نمایان میشوند.

اگر به چین و چروک اطراف چشم اهمیت ندهیم رفته رفته بیشتر می‌شوند و هرچقدر چین و چروک قدیمی‌تر شود بهبودی آن سخت خواهد شد. اولین چیزی که سن ما را نشان میدهد چروکهای دور چشم است و چون پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است خیلی زود آسیب میبیند، پس باید حتما مراقب پوست دور چشم باشیم حالا در هر سنی که هستیم.

 

چه چیزی باعث چین و چروک چشم میشود؟
پوست دور چشم 6 تا 10 مرتبه نازکتر از پوست صورت است. با بالا رفتن سن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و نازکتر میشود. علت اصلی خطوط و چین و چروک، کاهش میزان کلاژن و الاستین در پوست است. این پروتئینها مسئولیت کشش پوست ما را بر عهده دارند، اما کاهش تولید با افزایش سن شروع می‌شود.

 

علائم و نشانه های پیری چشم:
سیاهی اطراف چشم
گودی خفیف زیر چشم
خطوط نازک و چین و چروک
خطوط پنجه کلاغی
شل شدن پوست

چطور می‌توان مانع پیری چشم‌ها شد؟

روش‌های درمان طبیعی چین و چروک و خستگی چشم ها عبارتند از:

نوشیدن آب:
به میزان کافی آب بنوشید. آب نقش مهم و اساسی در حفظ قابلیت ارتجاعی پوست ایفا می‌کند.

عدم مصرف دخانیات و کافئین زیاد:
اگر به سلامتی پوست دور چشم خود علاقمندید از کشیدن سیگار خودداری کنید. نیکوتین سیگار، به رگهای خونی صورت و زیر چشمها آسیب می‌زند، در نتیجه رسیدن مواد مغذی را به آن سخت‌تر می‌کند و کلاژن تجزیه می‌شود. مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار نیز می‌تواند باعث بی آبی و خشکی پوست شود.

دوری از نور مستقیم خورشید:
در معرض نور خورشید قرار نگیرید. قرارگیری بیش از اندازه در معرض اشعه فرابنفش موجب میشود که رنگدانه های پوست، به طور غیرطبیعی بالغ شوند. این موجب پیرشدن پوست و غیرهماهنگ شدن رنگ بدن می‌شود. اشعه فرابنفش ۹۰ درصد در پیری پوست مقصر هست و ظاهرتان را سال‌ها پیرتر نشان می‌دهد.

محفاظت در مقابل آسیب‌های نور خورشید برای پیشگیری از پیری پوست اطراف چشم بسیار لازم است. یک محصول معتبر ضدآفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و چشمان خود را با استفاده از عینک آفتابی از نور مستقیم خورشید محافظت کنید شایان ذکر است استفاده از عینک آفتابی در روزهای ابری و برفی را هم فراموش نکنید چون پرتوهای مضر خورشید در این شرایط هم وجود دارند.

استراحت کافی:
به اندازه کافی استراحت داشته باشید . کاملا مشخص نشده که چرا خواب ناکافی، سبب ایجاد حلقه سیاه زیر چشم می‌شود، اما همه ما اثر کم خوابی درچشمان خود یا اطرافیانمان را به وفور دیده‌ایم. سیاهی زیر چشم می تواند نشان دهنده این باشد که میزان خواب واستراحتمان کم است .خستگی موجب رنگ پریدگی و لاغر شدن صورت می شود.

استفاده ازپنبه برای پاک کردن آرایش صورت:
برای پاک کردن آرایش صورت از پنبه استفاده کنید تا از کشیدن بیش از اندازه پوست جلوگیری شود. از محصولات پوستی با کیفیت برای ناحیه دور چشم خود استفاده کنید.

ماساژ ملایم پوست دور چشم:
اگر میخواهید از مشکلات پوستی جلوگیری کنید، صورت خود را به طور منظم ماساژ دهید. ماساژ مناسب، سیاهی دور چشم، پف و چروک را کاهش می‌دهد.

از آنجا که پوست دور چشم، نازکتر از بخش های دیگر صورت است، باید به آرامی با آن رفتار و از ماساژ شدید آن خودداری کرد.

 

به کارگیری روش‌های لیفت و مراقبت از پوست صورت در کلینیک‌ پوست دکتر رضاییان:

یکی از تخصصی‌ترین دستگاه‌های زیبایی و مراقبت از پوست اطراف چشم، دستگاه سوپرالیزتوت (Supraliz-Tout) است.

این دستگاه با تکنولوژی فیگورم فرانسه، یکی از پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه‌های اختصاصی جوانسازی پوست اطراف چشم است. این دستگاه برای اولین بار در ایران و در شیراز، توسط کلینیک پوست دکتر رضاییان‌زاده به کار گرفته شده است.

دستگاه سوپرالیزتوت، بدون نیاز به تزریق، نتایج بسیار فوق العاده‌ای در درمان مشکلات پوست دور چشم مراجعین داشته است، همچنین کاملاً غیر تهاجمی، بدون درد و ایمن است.

دستگاه سوپرالیزتوت (Supraliz-Tout)، زیبایی طبیعی را به چهره شما، باز می‌گرداند.

دستگاه سوپرالیزتوت دارای ۵ هندپیس است:

  • هندپیس اختصاصی دور چشم: RF مونوپلار + خنک کننده
  • هندپیس اختصاصی دور چشم: RFبای‌پولار + وکیوم
  • هندپیس اختصاصی دور چشم: تزریق بدون نیدل (Micro Current Infusion) + ماساژ حرارتی
  • هندپیس باسری کوچک اختصاصی دور چشم: تزریق بدون نیدل (Micro Current Infusion) + ماساژ حرارتی
  • هندپیس اختصاصی لیفت صورت: RF بای‌پولار

مشکلات پوست اطراف چشم، قابل درمان با دستگاه سوپرالیز توت:

  • تیرگی دور چشم
  • گودی زیر چشم
  • خطوط نازک و چین و چروک زیر چشم
  • خطوط پنجه کلاغی
  • افتادگی زیر چشم
  • کیسه‌های چربی زیر چشم

درمان‌های مختلف نیاز به هندپیس‌های مختلف دارند.

تعداد جلسات درمانی با دستگاه سوپرالیز توت:

مشکلات پوست اطراف چشم، در کوتاه مدت ایجاد نشده‌اند پس طبیعتاً به چرخه درمانی طولانی‌تری نیاز دارند. برای درمان مشکلات، یک دوره درمانی ۸ جلسه‌ای به فاصله 1 جلسه در هفته نیاز است.

دستگاه سوپرالیزتوت (Supraliz-Tout) با سطح انرژی ملایمی که تولید می‌کند ایمنی و مراقبت از پوست نازک اطراف چشم را تضمین می‌کند.

 

” شما لایق بهترین‌ها هستید “


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به خانم دکتر مهناز رضاییان زاده میباشد. طراحی وب سایت توسط: متین یزدان دوست yazdandoost_matin@yahoo.com