مقالات

Screenshot-2023-10-24-143345.jpg

چین و چروک اطراف چشم: با گذشت سن و انقباض مکرر عضلات صورت (بر اثر خنده، تمرکز، اخم و حرکت چهره)، همراه با عوامل محیطی و سبک زندگی (مانند قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن و آلودگیهای محیطی)، خطوط و چین و چروک در اطراف گوشه چشمان شروع می شوند و چشمانی خسته و افتاده نمایان میشوند.


ghabl-az-laser-1030x773-1.jpg

تاکنون در جهان هیچ روشی بهتر و موثرتر از لیزر برای درمان نواحی پُر مو یا موی زائد یافت نشده است و روش‌های دیگر به اندازه لیزر نمی‌تواند چندان موثر بوده و اثر ماندگاری داشته باشد. در ادامه  به‌طور کامل به توضیح لیزر موهای زائد، عوارض لیزر موهای زائد، تعداد جلسات درمانی موردنیاز، مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر پرداخته می­شود.


لیزر.jpg

اولین دستگاه های لیزر موهای زائد، از طول موج الکس استفاده می کردن و این دستگاه‌ها بسیار در اروپا کاربردی بود. اروپایی‌ها نسبت به سایر نقاط دنیا، رنگ پوست روشن تر و همچنین ریشه موی ضعیف تری دارند و جوابدهی خوبی از این دستگاه‌ها می‌گرفتن. اما وقتی در دیگر قاره‌ها مانند آسیا که رنگ پوست تیره‌تر و موهای ضخیم‌تر دارند از دستگاه لیزر الکس یا الکساندرایت برای حذف مو زائد استفاده  شد، نتیجه درست و خوبی بدست نیامد، به همین علت متخصصین، طول موج  دایود، برابر با 808 نانومتر را در دستگاهای لیزر قرار داده تا به عمق بیشتری از پوست نفوذ داشته باشند. 


12133112-1200x828.jpg

ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آره‌آتا یکی از انواع ریزش مو است که به‌ دلیل نمود واضح، برای فرد بسیار ناراحت‌کننده است. این اتفاق ناشی از اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن است و استرس در بروز و تشدید آن نقش مهمی دارد. ریزش موی سکه‌ای معمولا در جوانان ظاهر می‌شود اما در سنین کودکی نیز دور از انتظار نیست.


Untitled-1-1200x523.jpg

ریزش موی زنان چند علت متفاوت دارد. این عارضه اغلب پس از دوران یائسگی ایجاد‌ می‌شود، بنابراین ممکن است تغییرات هورمونی فاکتوری موثر باشد. بعضی از زنان ممکن است ترکیبی از دو نوع الگوی ریزش موی زنانه داشته باشند. آلوپسی آندروژنیک در زنان به دلیل آندروژن‌ها، یا همان هورمون‌های مردانه، اتفاق‌ می‌افتد که معمولاً مقدارشان بسیار محدود است. عوامل گوناگونی‌ می‌توانند عامل آلوپسی آندروژنیک وابسته به فعالیت‌های هورمونی باشند، از جمله کیست تخمدان، مصرف قرص ضدبارداری با آندروژن بالا، بارداری و یائسگی. همچنین در زنان نیز همانند مردان، هورمون DHT تا حدی باعث ریز شدن پیاز مو می‌شود.


mesotherapy-02.jpg

مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی موضعی پوست است که کاربردهای متنوعی دارد. روشی معروف در سطح جهانی که می‌تواند به درمان کم آبی پوست، چین و چروک‌های سطحی، سلولیت و ریزش مو کمک کند. در این مقاله هرچه که لازم است از این تکنیک بدانید را گفته‌ایم.


syringewithsolution_extradrop-1200x800.jpg

وقتی حرف از زیبایی پوست و تناسب اندام می‌شود، راه‌های مختلفی به ذهن می‌آید. از روش‌های جراحی گرفته تا لیزردرمانی. اما همیشه انتخاب بین گزینه‌های بی‌شماری که وجود دارد، بسیار مشکل است. هم باید رسیدن به نتیجه دلخواه را در نظر گرفت و هم عوارض جانبی عمل که گاهی می‌تواند دردسرساز شود.


female-treatment-6-1-1200x826.jpg

خارجی‌ترین بخش پوست که شامل یک لایه از سلول‌های مرده و سست است. سدی حیاتی در برابر عبور میکرب‌ها، مواد شیمیائی و دیگر عوامل سمی به بدن ایجاد می‌کند. اما گاهی پزشکان ناچارند که این سد را برای تجویز بعضی از داروها، از راه پوست بشکنند.


man-and-woman-crossing-arms.jpg

آیا تاکنون این سوال برای شما پیش آمده است که معیارهای زیبایی کدام موارد می باشد؟ همان طور که می دانید ملاک های مختلفی در درون و بیرون انسان ها وجود دارد که می تواند برای افراد جذب کننده باشد البته برای برخی این جذابیت ها بیشتر درونی است یعنی به نوع شخصیت و اخلاق فرد توجه می کنند.


1296x728_Is_Dandruff_Contagious_HEADER.jpg

در افراد پس از سن بلوغ رخ می دهد، زیرا غدد چربی به واسطه هورمون های جنسی فعال می شوند و ترشحات این غدد زمینه را برای رشد و تکثیر قارچ هم زیست روی سطح پوست سر مساعد می کند. سرما سبب تشدید جمعیت قارچ می شود. همچنین طبق مطالعات صورت گرفته استرس، شدت شوره را افزایش می دهد.


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به خانم دکتر مهناز رضاییان زاده میباشد. طراحی وب سایت توسط: متین یزدان دوست yazdandoost_matin@yahoo.com