الکترومزوپوریشن یک روش نوین در مزوتراپی:

syringewithsolution_extradrop-1200x800.jpg

وقتی حرف از زیبایی پوست و تناسب اندام می‌شود، راه‌های مختلفی به ذهن می‌آید. از روش‌های جراحی گرفته تا لیزردرمانی. اما همیشه انتخاب بین گزینه‌های بی‌شماری که وجود دارد، بسیار مشکل است. هم باید رسیدن به نتیجه دلخواه را در نظر گرفت و هم عوارض جانبی عمل که گاهی می‌تواند دردسرساز شود. به طور مثال، برای جوانسازی پوست، جراحی لیفت صورت و برای لاغری و تناسب اندام، جراحی ابدومینوپلاستی انجام می‌شود. اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید زیر تیغ جراحی بروید، روش جدید مزوتراپی به خوبی می‌تواند نتایج دلخواهتان را به همراه داشته باشد. در این مطلب، مزوتراپی و یکی از تکنیک‌های پیشرفته آن به نام الکترومزوپوریشن را معرفی می‌کنیم.

مزوتراپی (mesotherapy) یک روش نوین پزشکی برای استفاده مستقیم از داروها، ترکیبات فعال یا مواد مغذی در بافت هدف بوده که از طریق تزریق داخل پوستی انجام می‌شود. اصطلاح مزو (meso) از مزودرم یا لایه میانی پوست گرفته شده که خود شامل بافت چربی و همبند است. در مزوتراپی، لایه مزودرم پوست مورد هدف قرار گرفته و با تزریق ماده مزو، مشکلات مختلفی اعم از سلولیت، ریزش مو، آکنه، جای زخم، ترک پوست، چین و چروک، کاهش حجم پوست، ملاسما و غیره درمان می‌شود.

الکترومزوپوریشن؛ خبر خوب برای کسانی که خواهان مزوتراپی بوده اما از سوزن می‌ترسند.

اخیراً یک تکنیک جدید به نام الکترومزوپوریشن معرفی شده است که می‌تواند به جای روش معمول مزوتراپی استفاده شود. در این روش، به جای تزریق با سوزن برای نفوذ ماده مزو داخل پوست، از جریان پالسی متناوب استفاده می‌شود. مکانیزم عمل در الکترومزوپوریشن به این صورت است که با ایجاد جریان پالسی متناوب، منافذ پوست باز شده و امکان نفوذ ماده مزو به لایه‌های زیرین پوست فراهم می‌شود. هم اکنون این تکنولوژی در کلینیک دکتر رضاییان در اختیار شماست و در کنار این تکنیک، دو طیف نور قرمز و نور آبی هم به منظور led درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، عملکرد هر یک از این سه طیف نوری و اثراتی که دارند را بررسی می‌کنیم.

طول موج نور قرمز و آبی:

نور قرمز (با طول موج ۶۲۵ نانومتر) گیرنده‌های حساس به نور در میتوکندری را فعال می‌کند که همین باعث فعالسازی پروتئین سیتوکروم c اکسیداز می‌شود. این پروتئین، متابولیسم میتوکندری را فعال کرده و منجر به واکنش گلوکز با اکسیژن موجود در گلبول‌های قرمز خون می‌شود. در اثر این واکنش، مولکول‌های atp (آدنوزین تری فسفات)، تولید شده که به عنوان منبع انرژی سلول شناخته می‌شود. پس به طور خلاصه، نور قرمز تولید atp در بافت هدف را تحریک کرده و بدن می‌تواند از این انرژی برای ترمیم در سطح سلولی و جوانسازی استفاده کند. از نور قرمز معمولاً برای درمان پیری پوست، چین و چروک، آکنه، سلولیت، لیپولیز و مشکلات مرتبط با مو استفاده می‌شود.

نور آبی (با طول موج ۴۶۵ نانومتر) از نور ماورای بنفش (uv) مشتق شده که به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن قبلاً از آن برای درمان پسوریازیس استفاده می‌شد. پرتوی نور آبی می‌تواند باکتری‌هایی که موجب بروز آکنه می‌شوند را از بین برده و کراتوز اکتینیک را به خوبی درمان کند. باکتری‌های مولد آکنه در محدوده طول موج ۴۵۰-۴۱۰ نانومتر به نور آبی حساس هستند. در این طیف، باکتری‌ها نور آبی را جذب کرده، از بین رفته و در نتیجه آکنه محو می‌شود.

کوکتل‌های استاندارد از برندهای معروف مزوتراپی، بهترین محصول برای انجام الکترومزوپوریشن:

برای دستیابی به نتایج عالی در روش الکترومزوپوریشن، انتخاب ماده مزو اهمیت بسیار زیادی دارد. این ماده مزو باید ویژگی‌هایی داشته باشد که بتواند به خوبی به لایه‌های داخلی پوست منتقل شود.

از جمله این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • ویسکوزیته پایین
  • وزن مولکولی کم
  • داشتن قطبیت
  • تقویت کننده مسیر انتقال در پوست
  • عدم وجود یون‌های رقابتی
  • استریل بودن محصول
  • داشتن عناصر فعال
  • اسمولاریته مناسب
  • ph تثبیت شده و پایدار

از این کوکتل‌ها می‌توان در الکترومزوپوریشن با خیال راحت استفاده کرد و نتایج خارق‌العاده آن را مشاهده نمود.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


کلیه حقوق این وب سایت محفوظ و متعلق به خانم دکتر مهناز رضاییان زاده میباشد. طراحی وب سایت توسط: متین یزدان دوست yazdandoost_matin@yahoo.com